perjantai 29. toukokuuta 2026

Minä, konemestari


Kaupunki päätti ettei enää aja takapihoiltamme nurmikkoa. Tulikohan siinäkin suuri säästö? Pienenpieni terassini kuitenkin kuhisee punkkeja ja kotiloita joten pakko on pitää nurmikko lyhyenä. Ostinpa sitten ihan ikioman leikkurin. Trimmeri olisi tullut halvemmaksi mutta epäilen etten osaisi sitä käyttää.    

Leikkuri tuli postissa osina ja pitihän se sitten osata itse koota. Olikin melkoinen homma. Hiki virtasi ja tuli muutama kirosanakin ennen kuin kaikki putket oli paikoillaan. Toista kertaa en samaan hommaan alkaisi enää.

Tänää koeajoin ja olikin oikeastaan ihan mukavaa hommaa. Samalla saa liikuntaa ja aurinkoa. Mikäs se on uudella leikkurilla ajellessa.

Olenhan minä virkkaillutkin, mutta en enää viitsi laittaa niitten samojen hahmojen kuvia. Kuvaan sitten kun saan aikaiseksi jotain uutta.

Oikein ihanaa  ja aurinkoista kesää kaikille. Nythän on tainnut kesä jo alkaa.

15 kommenttia:

  1. Varsinainen konemestari! Ei värillä väliä, kunhan on punainen? 😄
    Toukokuun viimeisiä päiviä viedään (minne?) ja ensi viikolla on jo KESÄkuu, joten ihanaa sellaista!

    VastaaPoista
  2. Mahtava tunne, kun selättää tuollaisen projektin 💪

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tunsin suurta ylpeyttä eilen lykkiessäni tuota takapihallani.

      Poista
  3. Wau. Minulta ei onnistuisi koneiden kasaaminen. Ikean huonekalutkaan ei onnistu. Kiva tuolla on nyt nurmikot leikata

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eilen kokosin uuden pallogrillinkin. Mitähän keksisin seuraavaksi kun nyt vauhtiin pääsin

      Poista
  4. Hyvä sinä! Omasta komemuksesta voin sanoa että me naiset osataan vaikka mitä. Joskus kovankin paikan edessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun ei oikein koskaan ole ollut miestä perheessä niin on oppinut tekemään vaikka ja mitä.

      Poista
  5. Melkoinen suoritus tuo ruohonleikkurin kokoaminen, hieno juttu! Sitä voi löytää itsestään uusia piirteitä, kun rohkeasti kokeilee. Hyvää kesää sinullekin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitähän vielä ehdin uutta oppia, olenhan vasta 74v. Olen nyt niin innostunut tästä hyötyliikunnasta että lykin leikkuriani joka päivä.😅

      Poista
  6. Hienoa! Saisiko lainata tuota ruohonleikkuria? Sisua löytyi taas pikkusiskolta! Oispa mullakin. Tasan ei ole menneet sisu-geenit meillä. Aurinkoisia lykkäysilmoja! -siskos-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tässä sisua tarvita. Kun ei ole miestä talossa niin on opeteltava tekemään kaikki itse. Helppohan sinun kun on aina joku äijä jota komentaa hommiin.😉

      Poista
  7. Hyvä Sinä, ei olla mitään nysvääjiä. Eikä luovuttajia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuotahan on niin mukava lykkiä että teen sitä joka päivä. Kunnon hyötyliikuntaa ja aurinkoa saa samalla.

      Poista
  8. ja punainenkin vielä.... olet sinä taitava, mulla olisi varmaan yhä palasina!

    VastaaPoista