lauantai 4. marraskuuta 2023

Olipa tuju rokotus


Kun ilmasiin tarjottiin corona- ja influenssarokotus niin pitihän ne ottaa. Joka kerta ne on vähän kuumetta nostaneet, mutta nyt tuli vähän liikaa. Pari yötä ei voinut nukkua kuin selällään kun käsivarsia särki niin kovasti. Toisena päivänä nousi kuume 39,2 asteeseen ja kesti pari päivää. Jo vähän itseänikin pelotti että selviänkö tästä kun  yksikseni täällä elelen. Onneksi ei ole koiraa jota olisi pitänyt ulkoiluttaa, kissat pärjäsivät hyvin näin vierihoidolla.

Nyt on kuume laskenut jo melkein normaaliksi ja kuinka voikaan elämä taas tuntua hyvältä. Ensi vuonna harkitsen kyllä tarkkaan uskallanko ottaa rokotuksia.

 

22 kommenttia:

  1. Hurjalta kuulostaa siun olotila rokotusten jälkeen. Pikaista paranemista siulle.🤗

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi se on nyt ohi ja jaksaa taas virkkailla 😊

      Poista
  2. Hyvä kun on noita koti-vierihoitajia, se auttaa sekin, jos ei muuta hoitoa onneksi tarvitse!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän se mielessä oli että olispa mukava jos olis joku ihminen auttamassa. Meillä kun ei pelaa esim. ruokien kotiin tilaaminen vaan itse pitää kauppaan kömpiä. Onneksi olin varautunut ja ostanut varastoon ruokaa ja juomaa.

      Poista
  3. Minulle tuli ensimmäisestä koronarokotteesta myös kova kuume. Silti otan mieluummin sellaisen rokotusreaktion kuin itse taudin. T Saukkis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on tullut joka kerta kuume, mutta ei näin kova aikaisemmin. Sain molemmat rokotukset yhtä aikaa ja se taisi olla liian kova kuuri minulle.

      Poista
  4. Aikamoista. Jos vaihtoehdot on sairastuminen tartunnan takia tai rokotuksesta johtuen, niin mitä siitä pitäisi ajatella. Voihan olla, ettei tartuntaa saa ja säästyy oireilta vallan, mutta arpapeliähän sekin on. Onneksi vointisi on jo parempi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen jo kerran koronan sairastanut enkä ollut läheskään näin kipeä vaikkakin pitempään. Kyllä se laittaa miettimään.

      Poista
  5. Huh minulla on se nyt kohta edessä mutta en ole saanut kuin eka kerran korona rokotteesta vähän käsi kipua .
    Hyvä että olet toipumaan päin .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä säikähdä. Naapuri kävi samaan aikaan eikä saanut kuin vähän kipua käsivarteen niin kuin sinäkin. Minullakin meni kuume ohi ihan muutamassa päivässä. Influenssapiikin paikka on vieäkin kipeä ja turvoksissa, mutta se ei enää haittaa.

      Poista
  6. Kääks. Meillä ukon kanssa olisi kuuds koronarokotus kahden viikon päästä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole kuullut että muilla olisi niin kova kuume noussut, joten sinne vaan piikitettäväksi. Kannattaa kyllä varata varulta ruokaa ja juomaa muutamaksi päiväksi jos sattuu ettei kenestäkään ole kauppaan lähtijäksi.

      Poista
  7. Hei! Minulle ei ole koskaan tullut mitään suurempaa kuin pistoskohta kipeytynyt. Otin tänään nuo piikit ja se käsivarsi, johon tuli koronarokotus, on nyt aika kipeä ja vähän kolottelee paikkoja. Liekö rokotuksista tullut kolotus.
    Onneksi sinulla alkaa jo olla parempi olo. Ehkä kuitenkin on suojaa enempi kun on rokotukset saanut. T. Mimmu-mummi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viisainta se vaan on ottaa ne rokotukset niin ei tarvitse pelätä ihmisten ilmoilla liikkumista. Onneksi se tautikaan ei enää ole niin vaarallinen kuin alussa. Eiköhän tästäkin selvitä.

      Poista
  8. Voihan nenä! Onneksi voit jo paremmin! Itse en ole vielä koskaan ottanut influenssarokotusta ja koronarokotuksiakin olen saanut vasta kolme. Otan seuraavan ennen Rovaniemen reissua, jos saan.
    Viikonlopun jatkoa! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä Jyväskylän seudulla on tosi paljon nyt koronaa, meidänkin pihapiirissä monella. Onneksi ehdin saada rokotuksen, parempi kuitenkin sairastaa muutama päivä kunnolla kuin virua kipeenä pitkän aikaa. Ota ihmeessä rokotukset jos vaan saat. Minä olen vanha ja vaivanen ja saan olemmat ilmaiseksi, onneksi.

      Poista
  9. Uh-huh, olipas siinä tautia kerrakseen, toivotaan että oikean taudin nyt estävät. Kaksi piikkiä kerralla, auts. Mä otan vaan koronapiikin, kunhan viikolla joku päivä paikalle osun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jyväskylän seudulla on nyt tosi paha koronatilanne. Rokotuksiin ei enää saa aikoja ollenkaan kun on niin ruuhkautunut. Onneksi minä olin ajoissa ja säilyn nyt varmaan siltä pahimmalta taudilta.

      Poista
  10. Minulla on piikitys ensi keskiviikkona. Ei ole aiemmin tullut kuin vähän jäykkyyttä käsivarteen. Noin pahoista oireista en ole kuullut keneltäkään. Onneksi voit jo paremmin. Minulla on lapset sen verran lähellä, että tulevat apuun, jos on tarvis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi suurimmalla osalla ei tule mitään vaivoja. Ei minullekkaan yllätyksenä kun joka kerta on jonkun verran noussut kuumetta. Kaikki vähäiset sukulaiseni asuvat niin kaukana ettei heistä ole apua sairastaessa, mutta olen tottunut pärjäämään itsekseni.

      Poista
  11. Ihanaa vierihoitoa.... onneksi helpottanut!!
    MInä otin kerran influenssarokotteen ja sairastuin elämäni pahimpaan flunssaan... se kesti kolme viikkoa ja kuume kohosi muutamina päivinä yli 40, olin puhunut ihan höpöjä...
    lie ollut niin tuju annos, että sain elinikäisen sietokyvyn, mulla ei ole ollut 18-vuoteen nuhaakaan... joten kai se sitten kannatti. Ehkä sinäkin sait nyt pysyvän suojan.... Aina kun pitää (ainakin yrittää) hakea kaikista asioista jotain hyvää!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on minunkin elämän ohjenuorani : "Ei niin pahaa etteikö siinä jotain hyvääkin". Positiivinen elämäntapa helpottaa elämistä.

      Poista