keskiviikko 15. maaliskuuta 2017

Nyt mulla on se



Pyysin poikaa hakemaan minulle viinakaupankassin. Tuumas, että kyllä tulee kalliiksi, sillä eihän raavas mies kehtaa tyhjää kassia viinakaupasta ostaa =D Käskin unohtamaan koko homman.

Puhuin sitten tytölle ja hän kyllä kehtasi.=) Jyväskylän Alkon kassalla oli miesmyyjä katsonut vähän ihmeissään tyhjää kassia, joten olihan tytärkin sitten selittänyt, että äidille lankakassiksi =) Kyllä on hyvä kassi. Sopivasti saa keskeneräiset sukantekeleet ängettyä omiin lokeroihinsa. Tykkään.



Tuli minullekin virallinen eläkeikä täyteen ja ihana ystäväni maalauskurssilta yllätti kimpulla ruusuja. Siitä onkin kauan , kun olen viimeksi ruusuja saanut. Nuorempanahan niitä miehilta sai vähän väliä, mutta eipä ole enää tullut. Mistä lie johtuu ;)



En yleensä juhli mitään merkkipäiviä, mutta nyt tytär väsäsi meille kakunkin. Melkein kahdestaan se popsittiin päivän mittaan, mitä nyt sisko miehineen kävi pikkuisen auttamassa. Niin se vaan taas vuosi hupsahti elämästä ihan huomaamatta. Onneksi minulla oli sen verran villi nuoruus, että on nyt mitä vanhana muistella. Vaikka enhän minä vielä ole vanha, vasta 65v ;D


Oli näin hyvää kakkua =D

32 kommenttia:

  1. Onnea! Kyllä kakku näyttää hyvältä ja varmasti myös maistui. Pitääkin pyytää miestä tuomaan tuo kassi, kun seuraavan kerran Alkossa käy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä ole hinnan kiroissa käsityökassi, 2,50€ =)

      Poista
  2. Onnea! Itsellekin tulossa "suuremmat" synttärit,kun tulee 60 täyteen, vasta toukokuussa kyllä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole koskaan juhlinut synttäreitäni, mutta onhan se hyvä tekosyy saada täytekakkua edes kerran vuodessa =)

      Poista
  3. Kiva iddea tuo kassi=))
    Onnittelut eläkeiästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noita näkyy muutkin neulojat ostavan ja kyllä se onkin hyvä ;)

      Poista
    2. Ostitko tyhjänä vai täytteellä =D

      Poista
  4. Ihanaa syntymäpäivää tätäkin kautta. Onpa kaunis kakku <3

    VastaaPoista
  5. Paljon Onnea kaikista lahjoista :) ja vuosista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lahjoja tuli niukasti, mutta vuosia sitäkin enmmän =D

      Poista
  6. Paljon Onnea näin jälkikäteenkin! Onneahan sitä tarvitaankin yhä enempi!! Tuosta viinakaupan kassista tuli mieleeni,että meillä kun ei käytetä alkoholia olenkaan,niin mistä lie nuorisolta sellainen kassi meille kulkeutunut. Se oli sellaienen muovikassi. Lähdin kauppaan ja kun muovikasseja oli kertynyt,niin otin niitä mukaani. Tulin kaupasta ja nostin kassit pöydälle. Tytär kysyi,että kuinka mä nyt viinakaupan kassilla olen kaupassa käynyt. Mä katselin ihmeissäni,että en mä ymmärtänyt ,että se on sellainen. Tytär sanoi,että kyllä muut ihmiset ymmärsi.... Mä sitten katselin,niin luki siinä kassissa pienellä,että alko:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritän välttää muovikasseja ja minulla onkin aina muutama kestokassi laukussa mukana. Tämä oli kuitenkin niin kätevä langoille, että pakko oli saada, eikä tämä olekkaan muovia =) Eikä haittaa vaikka onkin Alkon logoja ;)

      Poista
    2. Onnea onnea, vai kannattaako sitä onnitella että vuodet lisääntyy. 90v äitini sanoo aina, että en kai minä nyt kakuilla juhli sitä että rupistuu ja vanhenee, ei se ole juhlan paikka! Toi on tosi makee kassi. Tahtoo myös.

      Poista
    3. Oma äitini kuoli kuuskymppisenä ja meidän lasten mielestä:"Johan se oli niin vanhakin". Minä en ole vanha, hyvin kypsynyt vaan =D

      Poista
  7. Onnea! Seuraavalla kerralla en kyllä kanna pulloja kainalossa, kun Alkosta ulos hipsin. Enpä ole älynnyt, että Alkon kassissa on lokeroita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä on ihan kannattava ostos ja hyvän näköinenkin minusta.

      Poista
  8. Onnea, onneaT Olet vielä nuori ja niin tunnen olevani itsekin, vaikka reilu 10 vuotta vanhempi.
    Hieno kassi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin kauan kuin jalka vähänkin nousee ja järki kulkee, niin ei olla vanhoja ;D

      Poista
  9. Roppakaupalla onnea täältäkin! Voisihan siihen kassin yhteen lokeroon laittaa "jotain", mikä vauhdittaisi kutomista : D
    Kyllä on onnen kevät, kun ystävät muistaa ja kakku maistaa : )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle tulee jo yhdestä lasillisesta nykyään niin kamala krapula, että olen joutunut luopumaan koko iloliemestä. Punkkuahan ei lueta viinaksi, se on terveysjuoma =) =) =)

      Poista
  10. Käynpä heti huomenna ruokatunnilla viinakaupassa! Onnea onnea onnea vaan, lankoja kassi pullollaan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt kaikki naiset joukolla viinakauppaan !!!
      Oulusta -tainalta- sain hyvän vinkin. Kassin lokeroihin pestyt maitotölkit, niin niissä voi säilyttää pieniäkin asioita kätevästi.

      Poista
  11. Onnea onnea!
    Kyllä noita kasseja ilman pulloja ostetaan, täällä keskustan kaupassa jo tiedetään mihin tarkoitukseen kun naisihminen pelkän kassin ostaa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muoti saapuu tänne Keski-Suomeen sen verran viiveellä, että meillä olivat vielä tietämättömiä =)

      Poista
  12. Onnea syntymäpäivän johdosta! t. eläinhattu Anne

    VastaaPoista
  13. Nam mitä herkkuja ja kyllä eläkepäivien kunniaksi noin komea kassi pitääkin hankkia. Minä haluaisin tuollaisen muutenkin. <3

    Ihanaa viikkoa Sude <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tämä kassi voittaa tyylikkyydessä monta muuta kauppojen kestokassia. Tätä kehtaa kädessään kantaa, vaikka onkin viinakaupan kassi ;)

      Poista
  14. Onnittelut näin jälkikäteen!
    Minäkin tuota kassia olen muutaman kerran kattellu "sillä silmällä" mut vielä on nekin rahat päätyneet lyhetämättöminä terveysjuomaan. Kässäpussejahan mulla on pilvin pimein - mut jos viinakaupan kassiin tulee mustan kissan kuva nii pakko on ostaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan sitä mustakissanviiniäkin, jospa sen kuva vielä kassiin päätyis.=)

      Poista