keskiviikko 9. helmikuuta 2011

Pullakirja

Minä olen kova syömään pullaa. Leipominen onkin sitten eri asia.
Isosisko lähetti Ystävänpäivälahjaksi ihanan pullakirjan. Vai miltä kuulostaa:

-appelsiinipulla
-suklaapuustit
-mantelibriossit
-mehevä kirsikkapitko
-puolalainen pähkinäpulla
-stollen, saksalainen joulupulla

Siinä vain muutamia ja ohjeet aika yksinkertaisia. Ai,ai, kyllä meillä tulevaisuudessa herkutellaan. Täytyy laittaa tytär hommiin ja minä voin olla koemaistaja :)
....
Tuhannenmyssyn-Taina sai taas niin hyvälle tuulelle sähköpostillaan. Taina oli luullut, että minä olen nuori hoikkanen nainen.
Ei,ei, enhän minä vanha olekkaan. Ensi kuussa täytän vasta 59v. Hyvässä iässä sanoisin. Painoakin minulla on piiiiitkästi yli 100 kiloa, mutta eipä pienet tuulet heitä kumoon. Omalääkärikin on huomannut minut toivottomaksi tapaukseksi, eikä komenna enää laihduttamaan. Tupakasta jaksaa kyllä huutaa joka kerta.
Toinen lääkäri taas kirjoitti vuosi sitten viraliseen paperiin niin mukavasti :" Pulleahko 58v nainen......". Voiko sitä enää nätimmin sanoa, että toinen on läski :).
Minä en aio luopua näistä pienistä iloista ( pullasta ja tupakasta). Miksi tehdä elämästä kurjempaa, kuin se oikeastaan onkaan. Huraa, huraa elämän pienille paheille.
Nautiskellaan tästäkin päivästä ,se on uuden elämän ensimmäinen päivä.

20 kommenttia:

  1. Aikas makee kirja! Ei pulla koskaan pahasta ole.

    VastaaPoista
  2. Voiko elämän asenne enään paremmaksi tulla. Onnea vain kirjasta. Tupakka on hyi, sehän on niin pahan makuistakin, ettei sitä saata polttaa. Noh kilot... hm.. jos ne eivät sairastuta, niin yksikään kilo ei ole liikaa, kyllä me muutaman liikakilon kanssa pärjätään :-DD

    VastaaPoista
  3. Nam, pulla (ja mustikkapiirakka) on mun herkkua, mutta meillä ei leivo kukaan muu kuin minä, joten aika harvoin on pullaa tarjolla.

    VastaaPoista
  4. - Kylläpä minäkin tulin niin iloiseksi, kun sain sinut iloiseksi!!!
    - Ai, että synttärit ensi kuussa. Ettet vaan sinäkin olisi meitä "oikukkaita oinaita". Minä nuorena tai siis alle viisikymppisenä joskus kuulin tuon lausahduksen, mutta sitten syntyi ne kolme lapsenlastani, joista kaksi on oinasta, niin enpä minä sitten enää ole "oikukas" ollutkaan, heh.
    - Tuo pullakuva on kyllä niin ikävän näköinen, että voi, voi, voi, hyh, hyh!!!
    Lämmöllä,
    -taina-

    VastaaPoista
  5. Ihana,ihana pullakirja:) Kuule,minäkin kerran sairaalassa vähänkuin luin salaa sairaskertomuksiani.Oli monta latinankielistä sanaa ja sitten mä hoitajalta kyselin mikä on obeesi. Sanoi sen tarkoittavan ylipainoista:D Niinpä mä en enää kysellt...

    VastaaPoista
  6. Ai mikä namukirja, minä rakastan pullan leipomista, kakkujen leipomista en, koska ne aina lässähtää.

    Minusta jokaiselle hyvä paino on se minkä itse hyväksyy itsellensä!

    VastaaPoista
  7. Herkullinen pullakirja. Tässä nauran sun hyvälle huumorille, hyvä etten vetänyt kakunpalaa henkeeni.
    Mitä sitä enää tapojaan muuttamaan, minulla jo 60 mittarissa ja aikomus on nauttia elämästä kaikkine paheineen.

    VastaaPoista
  8. Nam, kuulostaa hyvältä, voisin maistella kaikkea mitä ehdotit!
    Täällä on toinen pullahiiri. Ei päivääkään ilman pullaa tai muuta hyvää makeaa! ;)

    VastaaPoista
  9. On nää sun jutut vaan niin hauskoja :-)
    Hyvälle tuulelle täällä tulee!

    VastaaPoista
  10. Sulla on oikea asenne omaan elämääsi. Sehän se tärkeintä on että on itse siihen tyytyväinen!!

    ILoa päivääsi.

    VastaaPoista
  11. Kylläpä sait kiva herkku kirja, pullahiiri minäkin olen, voisin syödä teen kera kolmekin pullaa, minun on pakosta hoikennettava omaa roppaa, on tuo sukurasite, eli diabetes uhkana.

    Sinulla on iloinen ja hyvä asenne, reipas mieli, kivaa ♥

    Oikein leppoisaa torstai päivää, minä taidan alkaa paistaa tiikerikaakun :P

    VastaaPoista
  12. Nam ! Nuo kyllä kuulostaa ihanille pullille. Eikun vain pian leipomaan... ja vaikka luopumaan yhdestä herkkuohjeesta näillekin linjoille !! Hih kuulostaa ihanalle ajatella noita sanoja Pulleahko nainen... niin kuin minäkin olen.

    VastaaPoista
  13. Meni muuten muutama päivä, kun luin koko blogisi. Olipa hauska tutustua!

    VastaaPoista
  14. Minäkin olen yli satakiloien nainen.:)Joku vuosi sitten kävimme Tuurin kyläkaupassa . Minusta oli aivan ihana kun kaupan XL-osastolla ei lukenutkaan että "Vaatteita isoille tytöille" vaan "suurenmoisille naisille" . Hauskasti oivallettu sillä sitähän me ollaankin suurenmoisia naisia, eikö totta!

    VastaaPoista
  15. Eikös sitä sanota, että pullantuoksuisessa kodissa lapsetkin voivat hyvin? Voiko pulla siis kenellekään pahasta olla?
    Hauskoja leipomishetkiä ja käyhän ottamassa osaa haasteeseen blogissani:)

    VastaaPoista
  16. Kiitos kommentistasi :) Viikonloppuna jos vaikka saisin sen neuleen kuvauskuntoon. En ole näin isotöistä työtä tehnytkään aikoihin...Jos nyt kympin puikoilla tehtävää neuletta voi isotöiseksi sanoa ;)Mutta olen lähinnä pikalasten ja -pipojen tekijä. Ja pullaa syön myös mielelläni. Erityisesti omatekemää voipullaa, jossa on omenahilloa välissä.

    VastaaPoista
  17. Ihana kirja. Pitäisköhän leipoa pitkästä aikaa pullaa? Näyttää aika herkulliselta!
    Ihana asenne Sinulla, niin sitä pitää. Jos on hyvä olla kilojen kanssa, mitä se muille kuuluu! Pulleahko kuulostaa niin mukavan pehmoiselta. :-D

    VastaaPoista
  18. Kyllä teillä varmaan nyt pulla tuoksuu, entistä useammin :)

    VastaaPoista
  19. Arvaappas kuka söi eilen pussillisen pullaa. No eihän sitä voi jättää enää kahta tai yhtä. Parempi hävittää koko pussikin, ettei lapset ihmettele : D

    VastaaPoista