maanantai 23. marraskuuta 2020

Minun "pieni" poikani


Minun pieni poikani täyttää tällä viikolla jo 50 vuotta. Jo nuorena levitti siipensä ja lensi maailmalle. 16 vuotiaana työskenteli poikkeusluvalla ravintolassa kokkina ihan itsenäisesti, teki lounas-  ja iltavuoroja. Juuri täytettyään 18 v. ilmoitti yhtenä iltanna: "Ai niin äiti, oonko muistanu kertoa että muutan huomenna kaupunkiin. Mulla on siellä työpaikka ja asunto".  Vähän minua olisi itkettänyt, mutta en näyttänyt sitä vaan onnittelin poikaa.

Hyvin nuorena tuo poika tuli tehtyä ja 21 vuotta myöhemmin otin uusiksi ja tein tyttären . =) Vaan mihin nämä vuodet ovat huvenneet.


Minä sain uuden naapurin ja aika äkkiä huomasin että tunsimme toisemme täältä blogien kauttaa. Aika hauska sattuma. Tiesin entuudestaan että hän valmistaa tämmöisiä lintuja katiskaverkosta. Nämä yksilöt ovat joulumyynnissä.

Miehille on niin vaikea ostaa lahjoja, mutta minäpä teetätin naapurilla linnun pojan mökkipihalle. Kuva siitä on tuo ylempi nurmikolla oleva. Mökki on niin rakas paikka pojalle, että kaikki sihen liittyvä sopii lahjaksi.

Huomautin pojalle, että jos ei muuta muutosta vuosien aikana, niin maha ainakin on kasvanut. Siihen poika : " Petäjävetinen sanonta: Mies ilman mahhaa, on kuin pankki ilman rahhaa". Vielä pahempi vääräleuka kuin äitinsä, aina sanavalmiina. =D


Minä näitä sukkia väkerrän, taas kokoa 46. Nykyään miesten jalat ovat kovin suuria. Suosimaani Socki-lankaa.


Vaan miksi ihmeessä olen ostanut niin monta kerää tätä shokkikirjavaa. En saa tätä loppumaan vaikka kuinka yritän ja näihin en edes yrittänyt saada raitoja kohdillee,


Ja koska joulu on jo niin lähellä niin on aika aloittaa tonttujen teko. Näin pieniä tänä vuonna.

 

30 kommenttia:

  1. Isot onnittelut pojallesi. Onpa ihana lahja tuo lintu ja niin taidokkaasti tehtykin. Ihanaa uutta viikkoa sinulle Sude <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta tässä kuuluisi lahjat ja juhlat minulle. Minähän se suurimman työn tein silloin 50 vuotta sitten kun pojan maailmaaan saatoin =D

      Poista
  2. Välillä aika menee hitaasti ja kuitenkin se menee nopeasti kun taakseen katsoo, minun poikani on jo 42v.
    kauniit linnut jasukat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuntuu ettei siitä ole aikaakaan kun poika vielä kömpi viereeni satua kuuntelemaan. =)

      Poista
  3. Miten se meneekin niin, että vaikka lapset "vain" vanhenee, niin äidit tekee sen tuplana? Ainakin minusta tuntui viime viikolla siltä. Pojallesi onnittelut! Komia on lintu (ja varmaan poikasikin!)!!!
    Aika tutun näköinen lanka noissa ylemmissä sukissa, heh heh. Harmittaa, etten tilannut tuota alempaa, mutta eiköhän noissa täällä olevissa riitä... ;)
    Touhukasta alkanutta viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Poika menee vuosissa kohta ohitseni, mutta tytön seurassa tunnen olevani iki-iäkäs.
      Minulla tuota lankaa piisaa. Aina kun tilaan jonkun kirjan, on pakko ottaa lankaa lisäksi että säästyn postimaksuilta. Sehän on selvää säästöä ;D ;D

      Poista
  4. Se on sitten onnittelujen paikka! Niin se aika vierii. Hienoja nuo verkkolinnut. Taitava ken noita tekee. En ole nähnyt meidän kulmilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Empä ollut tämmöisiä lintuja nähnyt minäkään ennen kuin sain uuden naapurin. Taitava nainen.

      Poista
  5. Voi miten kauniit linnut ja upeita sukkia olet tikutellut

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taitava naapurinrouva minulla. Kuulemma saa sammalta kasvamaan kun sivelee piimällä. Talveksi vois kietoa vaikka pienet valot.

      Poista
  6. Onnea sinun pienelle pojallesi ja hänen äidilleen. Minunkin vanhin pieni poika täyttää pian sen 50v.En ymmärrä miten voi lapset noin vanhentua=) Monet kauniit sukat olet ahkeroinut ja ihanan pienen tonttupojankin. Tylsää,kun ei ole paljoakaan joulunavauksia,ei myyjäisiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, vaikka pieni poikani onkin kaksi päätä pitempi minua. :) Joulumyyjäisiä kaipailen minäkin, mutta odotellaan nyt sitten rauhassa että saadaan se rokote ensin tautia vastaan. Minä ainakin otan sen heti kun vain saan.

      Poista
  7. Pojat on poikii :) Minun pojalla on samanlaiset jutut. Ai niin, huomenna tapahtuu sitä ja tätä ;D
    Meillä on tuolla tavalla tehty tonttu. On ehkä mummon tai anopin tekemä.
    Nuo linnut on aivan ihania! Huokailin heti, kun näin ne. Just jotain tollasta haluaisin itekin osata tehä. Yks lisko on tehtynä, mut pienemmät asiat tuntuu haasteellisemmilta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä se sanavalmius taitaa kujkea suvussa. Veljeni oli aivan mahdoton keksimään hauskoja sutkauksia , eikä poikani jää pahemmin jälkeen.
      Naapurin eläkeläisrouvahan se noita lintuja vääntää pienillä siroilla käsillään. Ei taitaisi onnistua minultakaan, liian kovaa lankaa .

      Poista
  8. Minun vanhin poikani täyttää noin viikon päästä 43 v. Kaksikymppisenä olen hänet saanut. Lapset on rikkaus, vaikkei muuta rikkautta olisikaan <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olin 18 kun poika syntyi ja 39 tytön tehdessäni. Hieman pidin harkintataukoa siinä välissä ja vaihdoin isääkin lapsille.=) Tyhjää olisi elämäni jos ei noita muksuja olisi.

      Poista
  9. Paljon Onnea! Oon itekki ihmetellyt miten lapset vanhenee niin nopeasti ja ite ei yhtään, HIHHIH!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Poika menee vuosissa kohta ohitseni, mutta tyttärellä on vielä kirimistä. =D

      Poista
  10. Eikö se niin ole, että lapsistahan sen ajankulun näkee, itse kun ei muutu. Onnea hänelle. Tuo linnut on tosi kauniit. Verkko ei ole helppo muotoiltava, joten on todella taidokasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kas kun et sinä vielä ole verkosta tehnyt, kaikkea muuta kun olet tehnytkin niin taitavasti. En yhtään ihmettele jos blogiisi ilmestyy kohta rautalanka-eläimiäkin . =)

      Poista
  11. Onkohan poika tullut äitiinsä hyvine sananpaukauksineen ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Poika voittaa siinä lajissa jopa äitinsäkin. =D

      Poista
  12. Onnea miehen iän saavuttaneelle " pojalle"
    Kauniin lahjan ostit!🕊🦢
    Nuo verkkotyöt ovat todella kauniita!,ihana uusi naapuri -sattuma;)
    Lämpöiset perus villarit!🧦🧦🧡
    Sana valmiit pojat voittavat meidät äidit ..mennen tullen 🤎💜
    Mukavia touhuja,,sinulle Sude 🤗

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle hän on "pieni poikani" vielä kaksi päätä minua pitempänäkin ja vaikka sata vuotiaana.:)

      Poista
  13. Taitava olet, Samoin naapurisi. Onnea äidille ja onnea 50v pojalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Näinä aikoina sitä onnea tarvitaankin tavallista enemmän.

      Poista
  14. Kertaalleen jo onnittelinkin poikaasi, mutta taisi toivotukseni häipyä taivaan tuuliin. Mutta onnea siis uudemman kerran! Kivan näköisiä sukkia olet tehnyt ja soma pieni
    tonttu. Tonttuja on montaa eri kokoa kuten meitä ihmisiäkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä ainakin hiippailee sisällä tosi pieniä tonttuja ja ulkona semmoisia ihmisen kokoisia ikkunoista kurkkimassa. Täytyy muistaa olla kiltisti. =)

      Poista
  15. Tuo shokkikirjava lanka on minun lempparia :).
    Ihanan pikkuisen tontut olet näperrellyt. Myöhästyneet synttärionnittelut!

    VastaaPoista
  16. Just laittelin tonttuja esille ja totesin, että onneksi minulla on niin taitava sisko ettei tartte itse opetella tontun tekoa. Tuo lintu on UPEA!! Siivilleen on poikakin noussut oikein hyvin. Ihana perhe ym. hänellä.

    VastaaPoista