torstai 1. maaliskuuta 2012

Apinatädin aatoksia


Jokin aikaa sitten sain taas Saksasta tilauksen 10 Pepistä. Näitä nyt sitten on päkerretty päivät pitkät. Mukavaa vaihtelua apinoiden tekoon. Näitä vielä muutama ja sitten alan taas apinoimaan.

Tässä virkatessa on aikaa ajatellakin kaikenlaista.
Minä olen miettinyt, miten onnekas olinkaan aikoinaan, kun sain potkut ravintolatyöstä iän takia. Huh-huh jos vieläkin pitäisi kantaa viinaa nuorisolle ja diskomusa jyskyttäisi kehossa vielä kotonakin.
 Kyllä paljon mukavampaa on istuksia kotona käsitöitä värkkäämässä. Elintaso tietenkin on laskenut huimasti, enää ei matkustella maailmalla eikä paljon muutakaan.  Elämäntaso on kuitenkin parantunut vastaavasti yhtä paljon.
Onneksi tulee jonkun verran noita tilauksiakin, etten vallan huku täällä apinoihin :)

Minä olen miettinyt, että enää en ole ravintolatyöntekijä...........enkä koe enää olevani edes kunnon työtön............minä olen Apinatäti-leluntekijä. Vieläpä ylpeä ja onnellinen semmoinen :)   

22 kommenttia:

  1. Voi että miten valloittavia Peppejä! :)
    Jatka samaan malliin, olet oikealla tiellä :)

    VastaaPoista
  2. Pakko vielä täälläkin kommentoida...
    Aivan ihastuttavia tyttäräisiä. Niin iloisia ja värikkäitä. Juuri kuten Pepin pitääkin olla.

    Mitä tulee työkuvioihin niin tuntuu varmaan hyvältä saada hengähtää ja tehdä asioita oman tahdin mukaan. Tehdä juuri sitä mikä sillä hetkellä tuntuu parhaalta.

    Toivon sinulle aurinkoisia kevätpäiviä ja paljon paljon virkkausintoa! =)

    VastaaPoista
  3. aivan ihania peppejä...
    minä oon ite myös kantanu niska vääränä viinaa niin nuorille kuin vähän varttuneimmillekkin (olipa sana)melkein 18 vuotta.. enkä ikinä kyllä siihen jumputukseen palaa... onneksi on käsityöt :)
    tsemppiä apina tehtailuun !!!

    ps. miten minä tollaisen saisin ??

    VastaaPoista
  4. Joo, kyllä toi varmasti voittaa yövalvomisen humalaisten keskellä.

    Käsityöt on terapiaa mielelle. Etenkin silloin, kun ei oo pakkotahdista kyse.

    VastaaPoista
  5. Hienoja Peppejä kyllä!
    Mukavaa kevään alkua (kai niin voi jo sanoa, onhan kevään ensimmäinen päivä illassa :)

    VastaaPoista
  6. terve asenne!! jatka vaan näiden apinoiden kanssa :-))) ovat aina ihana katseltava

    VastaaPoista
  7. Mä oon sitä mieltä, että sä voisit tienata ihan kunnolla näillä apinoilla, jos vaan niitä jaksaisit jälleenmyyntiin tehdä enemmänkin. Ne on aivan upeita. Pesee mennen tullen monet lelut mitä kauppojen hyllyillä näkee. Hieno apinatäti olet! :)

    VastaaPoista
  8. Wau, nyt oletkin siirtynyt Peppiin! Ja yhtä suloisia teet niistä kuin apinoistakin! Minäkin olen noita(kin) ihalillut ja haaveillut joskus tekeväni, mutta vielä ei ole ollut sopivaa aikaa.

    Olet sinä tosiaan onnekas, kun saat näiden parissa touhuta mielesi mukaan. Minä olen aina ihmetellyt, miten tarjoilijat jaksavat kantaa sitä viina humalaisille siinä melussa. Vaikka jotain menetit, niin paljon sait tilalle. :)

    VastaaPoista
  9. Apinatäti-leluntekijä. Leluntekijä kuulostaa toiveammatilta, jonka lapsena olisi voinut sanoa. :) Peppisi ovat ihania! Viedään takuulla käsistä Saksanmaalla.

    VastaaPoista
  10. Ompa tosi hieno ammatti nimi Apinatäti-leluntekijä. Minäkin haluaisin olla samanmoinen. Pepit ovat taasen niin vallattomia!!

    VastaaPoista
  11. Ihana titteli sulla nykyisin. Muuten "samma här" ..kiireiseen työelämään( päiväkodin meteliin) en kaipaa tippakaan vaan nautin käsitöistä ja vapaasta.

    VastaaPoista
  12. Voi vautsi mikä katras! Ei tosiaan ole ihme, että Saksassa ovat seonneet näihin ja apnoihin. Toivottavasti saat kunnon korvauksen tekijänäkin näistä.

    VastaaPoista
  13. Kiitos niistä kahdesta ihanasta apinasta, jotka muuttivat meille eilen. Tosi mieluisia ovat. Ja noita peppejä kans muutama sais olla satsissa mukana. Kyllä sulla on nyt elämässä laatua kun hälyinen elämä on takana päin. Nauti täysin siemauksin apina-ja peppitehtailusta ja tee se minkä kohtuudella jaksat. Jään odottelemaan oikein innolla seuraavia ihanuuksia, mut ei oo kiirusta.

    VastaaPoista
  14. Pepit ovat ihania! Minä täällä kuuntelen seinän takana silloin tällöin humalaisten nuorten toikkarointia! Milloinkahan he kasvavat aikuisiksi?

    VastaaPoista
  15. Ihanit pepit! Jatka samaan malliin, käsityöt pitää mielen virkeänä ja niillä käsitöillä ilahdutetaan monta lasta!!
    -Armi-

    VastaaPoista
  16. Hauskat pepit ja peppi ei koskaan vanhene, aina jää lankoja ja näihin se hyvin uppoaa.Tosiaan saat olla onnellinen tehdessäsi näitä peppejä ja apinoita.Olen sitä mieltä, että kaikki muu on turhaa paitsi käsityö.

    VastaaPoista
  17. Siis,VAU!! Nää on niin kivoja,ihania!!!

    VastaaPoista
  18. Leluntekijä on taas tehnyt niin ihastuttavat Pepit.

    VastaaPoista
  19. Minusta olet tehnyt hyvät valinnat, olethan onnellinen!

    VastaaPoista
  20. Olen ollut eläkellä yli kaksi vuotta, mutta en omasta syystä. Ja olen nauttinut päivistä. Ei ole kiire mihinkään ja voin tehdä mitä haluan. Tosiaan eläkeläinen ei saa paljon rahaa, kun ei ole töissä ollut pitkään, mutta minulle ei raha tee sitä aututta oloa vaan se, että ei tartte lähtä aamulla töihin. Pihistää pitää, mutta onneksi mieheni on töissä se helpotta raha tilannetta paljon. Nyt, kun kevät tulee nautin auringosta hyvin paljon ja elämästä minulla on kaikki hyvin ja se on ihana asia. Pepit ovat super ihania ja apinat mysö. Iloista kevään odotusta toivoo : Nukkekoti Jie

    VastaaPoista
  21. Voi miten ihania ajatuksia! Tuli tosi hyvä mieli lukiessa.

    VastaaPoista
  22. Ja kun vielä pyytäisit mainioista apina- ja peppileluistasi kunnon HINNAN! Ne ovat taidetta!

    siskos

    VastaaPoista