keskiviikko 22. huhtikuuta 2009

Lämmin päivä

Mausun kieli on yhtä pitkä ja notkea kuin koko kissakin.

Ensimmäinen lämmin kevätpäivä ja sen kyllä huomaa . Tiellä mönkii kaikenkarvaisia humalaisia kalja-ukkoja enemmän ja vähemmän sammumis pisteessä. Raatokärpäset ja puli-ukot, kevään varmin merkki. Mistä raosta lie kaivautuvatkin esiin. Koira huutaa raivona kun ei voi sietää humalaisia ja minä annan sen huutaa, itse kun en viitsi. Kolmekymmentä vuotta kun kannoin kännisille viinaa töikseni, niin enää en voi sietää niitä.


Tytär lähti aamulla Pariisiin. Kyllä käy kateeksi. Koulu maksaa kaikki kulut ja reissuun lähti kuusi nuorta ja kaksi opettajaa. Ihanaa kun voivat nykyään reissata maailmalla opiskelun puitteissa. Muuten siihen ei meikäläisen pennuilla oliskaan niin paljo varaa. Minä juhlistin vapauttani nukkumalla neljään iltapäivällä. Olipa ihana pitkästä aikaa olla vaan itsestään koiran ja kissojen kanssa. Koira alkoi vähän huomautella pissahädästä ja jouduin nousemaan sängystä, mikä ei toisaalta ollut huonompi asia. Tytär palaa kotia vasta sunnuntai-iltana. Valitettavasti minun vapaani pilaa pakollinen töissä käynti välillä. Muuten me kissojen kanssa vain lepäillään nyt ja nautiskellaan omasta rauhasta.


2 kommenttia:

  1. Kyllähän minä olen juu poikennut täällä joskus. Ihailemassa kissoja ja käsitöitä lähinnä. Itse olen sellanen inspis-käsityöihminen eli teen käsitöitä kun siltä tuntuu että niitä olis kiva tehdä. Muuten ne lojuvat kaapissa. Olis kiva kyllä saada paljon enemmän aikasiks. Työ vaan haittaa vapaa-aikaa.

    VastaaPoista
  2. No onpa tosiaan pitkä kieli.Tuolla onkin hyvä nuolla itsensä puhtaaksi.

    VastaaPoista